post_type:dossier Array
(
[0] => 94798
[1] => 94799
[2] => 94800
[3] => 94801
[4] => 94802
[5] => 94803
[6] => 94804
)
1 size_articulos_ids: 7 Current ID: 94803 Current pos: 5 Articulo anterior: Entrevista a Martin Parr Articulo siguiente: Las Sobras prevID: 94802 nextID: 94804
Comer
“Fortunes are being made that are in line with the dreams of avarice” Anna Fox. Business 1987, Work Stations series, 1987. Courtesy of the artist.
La puesta en escena de la comida tiene lugar casi siempre en una mesa. Solamente en casos excepcionales la cama, el campo, puede sustituir una mesa, aunque repita su utilidad. Comer se puede convertir en una performance, en una acción donde el color y las formas, los rituales y los movimientos definen las clases sociales, la urgencia, la época histórica. Hacer de una necesidad primaria una actividad social. Comer a solas, en familia, con amigos, en una ceremonia pública, diversos escenarios cuyo objetivo es el mismo: alimentarse, pero que inevitablemente significan mucho más. Entre la alegría y el autismo una buena mesa puede marcar la diferencia.
Jason Hindley. Plastic Ramen, Plastic Food series, 2008. Courtesy of the artist.
Jason Hindley. Fried Chicken, 2008. Courtesy of the artist.
<strong>William Eggleston</strong>. <em>Untitled</em>, <em>The Democratic Forest</em> series, c. 1971-1973. Courtesy of the artist and David Zwirner, New York/London.
<strong>William Eggleston</strong>. <em>Untitled</em>, <em>The Democratic Forest</em> series, c. 1971-1973. Courtesy of the artist and David Zwirner, New York/London.
<strong>Stephen Shore</strong>. <em>Town and Country Restaurant, East Seventh Street, Parkersburg, West Virginia, May 16, 1974</em>, <em>Uncommon Places</em> series, 1974. Courtesy of the artist, 303 Gallery, New York and Sprüth Magers, London/Berlin.
Katie Swietlik. Car Food, Thinking About Food series, 2009. Courtesy of the artist.
Katie Swietlik. Eat Sleep, Thinking About Food series, 2009. Courtesy of the artist.
Véronique Ellena. Le petit de jeuner, Les dimanches series, 1997. Courtesy of the artist.
Sakiko Ohno (Photographer) & Yukiko Katsumata (Stylist). White world, 2010. Courtesy of the artist.
Sakiko Ohno. The next to addicted to something, 2013. Courtesy of the artist.
Jo Spence. Photo Therapy: Mother Work, 1986/88. Courtesy of Richard Saltoun Gallery.
Jo Spence. Portrait, 1986/88. Courtesy of Richard Saltoun Gallery.
Martin Parr. Steep Lane Baptist Chapel buffet lunch, Sowerby, Calderdale, West Yorkshire, England, UK, 1977, The Non-Conformists series, 1996. Courtesy of the artist.
<strong>Martin Parr</strong>. <em>New Brighton, England, UK</em>, <em>The Last Resort</em> series, 1983-85. Courtesy of the artist.
<strong>Martin Parr</strong>. <em>Anniversary Tea, Boulderclough Methodist Chapel, West Yorkshire, England, UK</em>, <em>The Non-Conformists</em> series, 1978. Courtesy of the artist.
Henry Hargreaves. No Seconds, 2011. Courtesy of the artist.
Bernard Faucon. The Banquet, 1978. Courtesy of the artist and VU’, Paris.
Bernard Faucon. The Breakfast, Summer Camp series, 1977. Courtesy of the artist and VU’, Paris.
Por motivos ajenos a la editorial, los envíos de libros y revistas se están realizando con una frecuencia inferior a la habitual. Si tiene cualquier incidencia en su envío, contacte a info@exitmedia.net Descartar